Saya bersedia untuk jadi untie yg cantik n comel

LilySlim Exercise days tickers

Sunday 2 October 2011

semangat..mana dikau..sila jgn tinggalkan sy jauh..

Salam blogku,
              Semalam semangat berkobar2, lari2 atas treadmill dr kelajuan 4.0km/j hingga 8.0km sejam...buat 40min larian dgn jarak sejauh 3km..berpeluh sakan dari atas smpi bawah....mencurah2 peluh...seronok sekali sekala dpt wat mcm tu...pg td timbang berat 87.2kg..erm lambat sgt turun xcapai target utk turun seminggu 1kg..Tapi semangat xkan hilang begitu sahaja..mesti kena cuba lg..Sejak pindah duk kuarters ni, senang nak diet..
            n pasal membe yg duk sekali dgn aku..kdg2 aku rasa mluat gak tgk dia, kdg2 dia sound aku teruk gak..n aku xrasa dia nk myokong aku....semalam aku ckp kat dia aku nk updated status pasal berat n nk letak pic kat fb..dia ketawakan seolah2 memaluka je buat kat FB..aku belum bodo lg, nak bg semua org tgk status aku..ye la aku gemuk, kang org ejek plak tgk aku berusaha nak kurus..Aku updated kat fb status n pic..n aku cuma masukkn kawan2 yg amik berat pasal masalah berat bdn aku...yg lain aku invisible dr tgk apa status aku updated n pic..tmasuk la kawan rumah aku..xpela...aku xsensitip org kata aku gemuk sbb mmg kenyataan aku gemuk n aku kena bertindak positif dengan kawal mkn n selalu lah bersenam..

           Pagi tadi aku sarapan oat n air suam segelas, aku sarapan mcm biasa, cuma last week aku breakfast kat cafe..niat baik nk temankan membe umah aku ni mkn tp aku yg terkantoi...so pagi td masa aku breakfast kat rumah aku, aku sound dia awal2 aku hari x breakfast kt cafe sbb aku dh breafast kat umah..dia mcm frust, sbb xde org teman dia n ckp nanti ko lapar lau xmkn kat cafe(plz la, aku dah amik oat), padan muka ko..time aku gemuk ckp mcm2 bila aku xnk mkn mknan yg blemak sibuk pulak ko ckp nanti lapar mcm mana..

           Aku yg gemuk bukan ko..so jangan myibuk bila aku nk jalani hidup sihat..Aku nk berada dikalangn org yg positif je..yg xpositif sila blah..

1 comment:

  1. bestnye kalau kamu dekat2 dengan saye. boleh kite diet bersama. I found ur blog via sususejat. Hmmm, jangan patah semangat.

    ReplyDelete